Sprytne Groszki

 

SZANOWNI RODZICE,

PROSIMY O SYSTEMATYCZNĄ KONTRLĘ

CZYSTOŚCI GŁOWY DZIECKA.

 

 

Brak opisu.

 

 

Brak opisu.

 

 

 

Brak opisu.

 

18.12.2020. Wigilijka u Groszków

 

Brak opisu.

 

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, na który wszyscy czekamy cały rok.

Mimo, iż w tym roku przeżywamy je inaczej, to nie może zabraknąć tej wyjątkowej magii.

Dlatego w piątek 18 grudnia zorganizowaliśmy w naszym przedszkolu „grupowe wigilijki”. Od rana panowała cudowna i radosna atmosfera. Każda z grup dekorowała świąteczne ciasteczka przy cichym akompaniamencie kolęd, później wspólnie przystroiliśmy odświętnie stoły. A potem nastąpił wyjątkowy moment – wszystkie grupy wspólnie odśpiewały kolędę „Przybieżeli do Betlejem”. Po wspólnym kolędowaniu wszystkie grupy zasiadły przy odświętnie nakrytych stołach. Wychowawczynie złożyły dzieciom najlepsze bożonarodzeniowe życzenia, nie zabrakło tradycyjnego opłatka i degustacji wcześniej udekorowanych ciasteczek. W tym dniu nasze niezawodne kucharki przygotowały dla dzieci wigilijny obiad: był tradycyjny barszczyk oraz pyszna ryba, ziemniaki i kapusta. Potem przy choince wspólnie kolędowaliśmy.

Zapraszamy do relacji poniżej:

 - dekorowanie ciasteczek, zapraszamy tutaj

 - sesja, zapraszamy tutaj

 - kolęda "Bosy Pastuszek" - zapraszamy tutaj

 - kolęda "Przybieżeli do Betlejem", zapraszamy tutaj

 - "Chojka", zapraszamy tutaj

 

 

07.12.2020 r. Mikołaj u Groszków

 

7 grudnia nasze przedszkole odwiedził Święty Mikołaj. Dzieci od kilku dni z niecierpliwością czekały na tego niezwykłego gościa. Przygotowały dla Mikołaja niespodzianki - piosenkę (kliknij aby wysłuchać piosenki), wierszyk ,układ taneczny (kliknij aby zobaczyć taniec) oraz instrumentalizację(kliknij aby wysłuchać). Następnie Święty Mikołaj obdarował wszystkie dzieci prezentami. Jak co roku każde dziecko mogło zrobić sobie z Mikołajem pamiątkowe zdjęcie. Radości nie było końca. Mikołaj chętnie zostałby dłużej w naszej grupie, lecz na Jego odwiedziny czekały przecież inne dzieci. Żegnając niezwykłego gościa dzieci obiecały, że w przyszłym roku także będą grzeczne i zaprosiły do odwiedzenia naszego przedszkola za rok.
Do widzenia Mikołaju!

 

 

Zapraszamy na fotorelację tutaj.

 

 

04.12.2020 r. Barbórka

Aby odsłuchać życzenia, proszę kliknąć tutaj.

Brak opisu.

 

Witam Was kochane dzieci na zajęciach dnia 20.11.2020r. 

1. Powitanka

"Wszyscy są witam Was,

Zaczynamy już czas,

jestem ja, jesteś ty 

Raz, dwa trzy...

2. Gimnastyka Link tutaj

Brak opisu.

Link tutaj

Brak opisu.

Witajcie kochane dzieci na zajęciach dnia 19.11.2020r.

1. Zapraszam na gimnastykę kliknij w link

2.  O którym zwierzątku mówię? wskaż na obrazku.

-Jest małe zielone i skacze...

- Lubi polować na myszy...

- małe zwierzatko, które jest pod ochroną....

- król zwierząt....

- ma długie uszy....

- ma wielką paszczę  i długie zęby...

Brak opisu.

3. "Ptasia orkiestra" ozpoznawanie instrumento,w po wydanym przez nie dźwięku i wyglądzie.  Kliknij w link

4."Rybka" słuchnie wiersza.

W wielkim oceanie mała rybka pływa.

I każdego ranka, szlaki  wciąż odkrywa.

Podwodne wyprawy lubi też jej mama.

Pływać swą córeczkę, nauczyła sama.

Teraz obie płyną na wyprwę nową-

śledzik na wodę sodową.

 

Rozmowa w oparciu o wiersz.

-Kto pływał w wielkim oceanie?

-Co rybka odkrywa każdego ranka?

-Kto oprócz rybki lubi podwodne wyprawy?

-Kto nauczył rybkę pływać?

-Dokąd płyną rybki?

- Czym śledzik poczęstuje rybki?

5.  "Wróble i kot" Dziecko jest wróbelem (porusza rekoma) i biega po pokoju. Gdy usłyszy "Kot się zbliża" staje nieruchomo.

6.  " Fale" ćwiczenia ruchowo- graficzne.

Dzieci słuchają muzyki irelaksacyjnej i rysują fale w owietrzu, a następnie pastelami, lub kredkami na papierze.

7. Jeśli masz ochotę wykonaj rybkę z rolki po papierze toaletowym.

Do wykonania zadania potrzebujesz cienką bibułę, rolke po papierze, klej nożyczki i krtkę  papieru. Wzór rybki poniżej.

Brak opisu.

To już wszystko na dziś kochane dzieci. Do jutra!

 

 

Brak opisu.

 

18.11.2020

Dzień dobry kochane dzieci.

Dzisiejszym temat dnia to  "Kocie harce"

1. Zapraszam Was na zabawę ruchowo- słuchową Kliknij w link

2. "Słuchaj i licz"- zabawa ruchowa

Rodzic wypowiada słowo "miau" dowolną ilość razy i w dowolnym rytmie. Dziecko liczy ile razy sylaba została wypowiedziana (powtarzamy 3 razy)

 

Brak opisu.

7. Ćwiczenie w pisaniu litery k,K pisz po śladzie, zapraszamy tutaj.

 

 

 

 

OBCHODY 102 ROCZNICY ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ

 

 

WAŻNA INFORMACJA!!!

 

RODZICE, KTÓRZY PRZYPROWADZAJĄ DZIECI DO PRZEDSZKOLA OD 7:00- 8:00 – DZWONIĄ NA DOMOFON GRUPY ,, LEŚNE SKRZATY”.

 

W CELU ODBIORU DZIECKA PO GODZINIE 14:00 NALEŻY DZWONIĆ NA DOMOFON GRUPY ,,BIEDRONKI”.

 

 

 

 

 

Poniedziałek 09.11.2020r.

Witam Wszystkie Sprytne Groszki!!!!

 Poproście rodziców o chusteczkę higieniczną. 

1. "Chusteczka" - zabawa oddechowa.

Dzieci otrzymuja chusteczkę( mogą być piórka). Zadaniem dziecka jest dmuchanie w chusteczkę lub piórko w taki sposób, aby jak najdłużej utrzymała(o) się w powietrzu.

2. https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

3. Wprowadzenie drukowanej i pisanej  litery d, D.

https://www.youtube.com/watch?v=IIx0NXQdHTQ

4. "Rodzina Adama"- słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.

Rodzina Adama mieszka w dużym domu. Obok domu stoi buda, a w niej mieszka pies Dudek.

Wokół domu rosną drzewa i krzewy. Najładniej wyglądają wiosną, gdy pojawiają się na nich 

młode listki. Dzisiaj jest ładna pogoda, więc mama zajęła się porządkowaniem trawnika.

Tata przygotował deski i naprawia budę Dudka. Pies ma wesołą minę, Cieszy się, że jego kłopoty z przeciekającym 

dachem skończą się. A Adam ćwiczy jazdę na deskorolce, którą dostał od cioci Danuty.

Jeździ już bardzo dobrze. NIedługo będzie mistrzem w tej dyscyplinie. 

Rozmowa na temat opowiadania.

- W jakim domu mieszka rodzina Adama?

  - Co stoi obok domu?

- Kto mieszka w budzie?

- Co rośnie wokół domu?

- Czym zajmmuje się dziesiaj mama?

- Co robi tata?

- Dlaczego tata naprawia budę?

- Co robi Adam?

- Od kogo Adam dostał deskorolkę?

- Kim niedługo będzie Adam? 

Poszukajcie w tekscie "Rodzina Adama" wyrazów, których nazwy zawierają głoskę d, D.( Zaznacz ołówkiem)

3. Analiza i synteza słuchowa wyrazu "dom."

- Wybrzmienie głosek.

- Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu "dom"

-liczenie wyrazów w wyrazie "dom"

5. "Co słychać w domu" - ćwiczenia artykulacyjne.

Dzieci naśladują dźwięki, które można usłyszeć w domu:

- odkurzacz - wrrrr

- gwizdek od czjnika - wii, wii, wii,

- pukanie do drzwi - puk, puk puk,

- suszarka do włosów - szyyyyy, szyyyy, szyyyy.

6. https://www.youtube.com/watch?v=IIx0NXQdHTQ

7. Ćwiczenia, w rozpoznawaniu wyrazu "dom."

(podkreśl wyrazy niebieską kredką)

Dom, Dominik, indyk, dom, dudek, buda, woda, dom, jodła, pomidor, domek, Tomek, Dorota, domy, domator, domownik, domino,

8. Zaznacz w wyrazach literki d, D.

Dorota, droga, dym, Edyta, buda, auto,  dywan, Dominika, igła, Duduś, deska, parasol.

9. Narysujcie kredkami przedmioty, których nazwy rozpoczynją się na głoskę d.

10. Dokończ zdanie - Zabawa słowna 

- Lubię, gdy w moim domu....

- Lubię z mamą....

Lubię z tatą .....

Lubię bawić się z (bratem, siostrą ).....

 

  Dziękuję, ściskam Was  serdecznie miłego poniedziałku. Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

Piątek 06.11.2020r.

Dzień dobry rodzice. Dzień dobry dzieci.  

Bardzo miło znów się z Wami spotkać.

1. " Co To"? - rozwiązywanie zagadek słownych A.Olędzkiej.

W letni dzień mocno świeci w górze  gorące (słońce)

Kiedy z nieba kapie,na ziemi robią się duże (kałuże)

Leci z komina dym bury, ma taki kolor jak deszczowe (chmury)

Wróbel kąpie się w kałuży, czyścioch zniego (duży) 

Teraz chciałabym abyście się trochę poruszali.

2. https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

3. Słuchanie wiersza "Listopad"

Pan Listopad idzie do nas,

worek duży trzyma.

Płaszcz podarty, buty stare,

oraz groźna mina.

Co nam niesiesz Listopadzie?

Deszcz i ciemne chmury.

Wiatr co liście kolorowe,

podnosi do góry.

Chłody z rana i wieczorem,

coraz krótsze dni.

Oraz jeża, który w liściach, zagrzebany śpi.

4. Omówienie treści wiersza.

- Jak nazywa się miesiąc, który do nas przyszedł?

- Co przyniósł nam Listopad?

- Kto zagrzebany w liściach śpi.

4. "Szukamy pary"- zabawa orientacyjno- porządkowa.

Rozrzucamy lub ukrywamy skarpetki ( trzy pary) w róznych miejscach pokoju.

Na znak (klaśnięcie w dłonie) szukaj pary!!, dziecko je musi odszukać i połączyć w pary.

 

Jęz. angielski

„Transport”

Powtórkę słownictwa związanego ze środkami transportu znajdziecie TUTAJ

Do zabaw z piosenką zachęcam TUTAJ

Brak opisu.

Czwartek 05.11.2020r.

Dzień dobry od dziś zaczynamy zajęcia zdalnie

Zobaczcie dzieci jakie mamy dziś piękne słoneczko.

1. Rytmizacja wiersza "Deszcz"- D. Kossakowskiej.

Pada deszcz, pada deszcz.

O szybę uderza.

A kropelka jedna, druga

do jeziora zmierza ( klaszczemy w dłonie)

https://www.youtube.com/watch?v=j7af3--EWWQ

2. "Deszczowa muzyka"- słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Deszcz od rana pada,

leje się strużkami.

<p class="